16th November 2017, 13:09
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Brecht
Posts: 73
|
|
Zijn de leereffecten van games overroepen?
Mening:
Wat mij betreft kunnen educatieve 'games' niet echt in een les. Ofwel werk je met een Kahoot of een Plickers of dergelijke om je les in te leiden of om je les af te ronden ofwel maak je een andere creatieve oplossing. Binnen lager onderwijs lijkt het mij wel heel evident om te werken met echte educatieve games. Zoals in het artikel aangehaald kan je de leerlingen een spel laten spelen om Engelse woorden aan te leren of binnen rekenen een rekenspelletje met kaarten. Nu binnen secundair onderwijs lijkt mij dit niet zo evident. Veel leerkrachten zijn niet zo creatief en hebben ook de behoefte niet om een hele les een spel te spelen met de leerlingen. Ze denken veel te vaak 'Daar kruipt veel tijd in om het te maken en om het te doen!'. Al sluit het ik het ook niet helemaal uit. Voor het bespreken van een boek kan je natuurlijk wel een spel integreren, dat werkt wel beter voor de leerlingen dan een neutrale bespreking. Samengevat ben ik niet 100% voor educatieve games en als ik ze toch inzet, zal het eerder zijn als inleiding of als afsluiter.
|