Enkele post bekijken
  #2  
Oud 15th November 2017, 21:36
Aurélie.J*cobs Aurélie.J*cobs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Wechelderzande
Posts: 70
Ik vind dat het een goed idee is dat de staatshoofden de koppen bij elkaar steken om vernieuwingen en verbeteringen te creëren binnen de Europese Unie. Daar draait het ten slotte om: "een Europese samenwerking!" Al vraag ik me ten sterkste af of defensie wel een thema hoort te zijn om de hoofden bij elkaar te hoeven steken. Ik denk dat de Europese Unie in het algemeen een groot succes is als we het hebben over het hele economische verhaal. Voor vele landen binnen de Europese unie is de economische visie van de Europese Unie voordelig geweest. Open grenzen, een open handel en hetzelfde betaalmiddel. Daar draait en staat de Europese Unie in mijn ogen voor. Als we het over de politiek binnen de Europese Unie hebben, ben ik niet zo'n voorstander als van het economisch luik. Ik denk dat de Europese Unie op dit moment politiek te zwak staat om een verband te sluiten over defensie. We zijn met veel lidstaten, en het zou inderdaad praktisch niet haalbaar zijn. Daarnaast mogen we niet vergeten dat de Europese Unie in het algemeen weinig politieke macht heeft. Als er dan een groot politiek spel binnen de Unie aan de gang is, durft het Europees parlement in eerste instantie niet reageren, of zijn ze gewoonweg te loom in hun reactie. Wat ik snap. Neem nu heel de zaak Catalonië. Als Europees parlement moet je reageren, maar dat is niet makkelijk. In mijn ogen moeten ze snel, efficiënt en diplomatisch handelen. Iets wat ze niet voldoende hebben gedaan afgelopen weken. Europa heeft in het algemeen een mooie visie. Deze economische visie hebben we jaren geleden gerealiseerd en is positief ontvangen bij de mensen. Langs de andere kant sta ik voor het idee van een verenigd defensie niet te springen, ik geef dit eerlijk toe. De vraag is hoe dit bij de bevolking van alle verschillende lidstaten ontvangen zal worden? De grenzen liggen ten slotte open voor verkeer, handel,... Maar wat zal er gebeuren als we met defensie beginnen? Deze reactie is langs de andere kant wel begrijpelijk als we deze bekijken vanuit de EU zelf. Met de groter wordende dreiging van kernwapens in het buitenland, is het logisch dat deze voorstellen op tafel komen. De EU wil zich ook sterk opstellen ten opzichte van de andere internationale grootmachten.
Met citaat antwoorden