14th November 2017, 09:58
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Geel
Posts: 80
|
|
Elke dag 300 boetes voor gsm-gebruik achter het stuur
Mening:
Ik schrik op van de gegevens die worden aangehaald in het artikel (en niet enkel van diegene die gaan rond het gsm-gebruik achter het stuur). Het is inderdaad zo dat het gsm-gebruik mensenwerk is en door de politie op heterdaad betrapt moet worden, wat dus al veel minder vaak zal gebeuren dan een boete voor te snel rijden, omdat die door apparatuur gedaan kunnen worden. Ik moet mezelf ervan beschuldigen dat ik af en toe ook gebruik maak van mijn gsm achter het stuur, gewoon voor het wijzigen van het liedje bijvoorbeeld. Je bent hard afgeleid en die afleiding kan een aantal seconden duren. Ik ben me er ook van bewust dat dit zeer gevaarlijk is. Wat aangehaald wordt over de fietsers, vind ik ook zeker een correcte feit. Er zijn vaak fietsers die voortdurend zitten te sms'en op hun fiets, waardoor ze vaak over de baan slingeren zonder op te letten op het verkeer rondom hen. Een ongeval is denk ik snel gebeurd.
De moderne technologieën die aangehaald worden in het einde van het artikel zijn zeker mogelijkheden die we in onze gedachten moeten houden. Iets wat de ontvangst in je wagen wegneemt, kan zeker iets zijn wat nuttig kan zijn, maar er kunnen uiteraard ook nadelen aan verbonden zijn. Hoe zit het met passagiers die meerijden of met het handsfree bellen?
Over dat handsfree bellen... Ik ga akkoord met het feit dat dit minder afleidend is dat het degelijk vasthouden van je gsm aan je oor of het typen van een bericht, maar ik denk toch ook dat het handsfree bellen ook afleidend kan zijn. Wanneer het een gesprek is bijvoorbeeld dat minder fijn is of waarvan de bestuurder zich boos maakt, kan dit volgens mij ook invloed hebben op zijn/haar rijgedrag...
|