Enkele post bekijken
Oud 9th November 2017, 13:11
Jens.W*uters Jens.W*uters is offline
Registered User

Ik ben het eens met Lotte en de paus. Vandaag de dag lijkt het alsof smartphones en sociale media een vast deel van ons leven zijn geworden. Vroeger kwamen de mensen nog veel meer buiten en kende iedereen iedereen, zeker in het eigen dorp. Dit is allemaal zeer sterk vervaagd en is enkel nog aanwezig bij de oudere generaties die niet opgegroeid zijn met de smartphones. Ergens vind ik dit wel jammer, want ik vind dit iets typisch voor de dorpscultuur hier in Vlaanderen, welke ik toch uniek vind. Verder begrijp ik de paus ook betreffende zijn ergernis aan het gebruik van de gsm in de kerk. Dit is een gebouw waar mensen samen komen om te bidden, maar ook om stil te staan bij allerlei zaken die de gemeenschap van een heel dorp aangaan. Ik zou zeggen laat de gsm afstaan, gewoon thuis of kom niet meer naar de kerk als het je toch niet interesseert. Natuurlijk hebben de sociale media en smartphone ook een positieve functie, wat ook Lotte reeds aanhaalde. Het is gemakkelijk om contact met elkaar te onderhouden en snel te kijken wat er in de wereld gebeurt. Ik ben dan ook blij dat de huidige paus hier toch nog ergens voor open staat en zich modern weet op te stellen voor vernieuwingen. Dit was bij zijn voorgangers een heel ander verhaal.
Met citaat antwoorden