Enkele post bekijken
Oud 8th November 2017, 05:32
Ben C*auwels Ben C*auwels is offline
Registered User

A.i.

Inderdaad een bijzonder interessant artikel. Ik ben er ook van overtuigd dat niet iedereen de aarde wil verlaten, dat is ook logisch, de mensheid heeft nooit anders geweten dan te leven op onze thuisplaneet. Ik kan ook begrijpen dat niet iedereen voorstander is van A.I. of robots in het algemeen. Toch vind ik dat hier veel toekomst in zit.
We zien vaak in films dat slimme robots de wereld zouden overnemen, en dat zij opnieuw nog slimmere robots zullen maken die op hun beurt de wereld overnemen. Ik denk dat het in de realiteit niet tot dit punt zal komen. Er zijn al verschillende andere vormen van artificial intelligence. Bijvoorbeeld een zelf-rijdende auto neemt data op uit de omgeving en past hiermee zijn rijgedrag aan terwijl de inzittende enkel de bestemming heeft ingegeven.

Wanneer we spreken over artificiële intelligentie bedoelen we een kunstmatige intelligentie die leert uit zijn fouten en op deze manier zijn gedrag aanpast. Het ontwikkelen van deze intelligentie werkt in verschillende generaties. Elke keer dat een machine vernieuwt kan je zien als een nieuwe generatie. Na enkele generatie wordt een mijlpaal bereikt en zien we een mooi proces van de ontwikkeling van de intelligentie. Het doel is uiteraard om een opdracht van A tot Z vlekkeloos te kunnen laten verlopen doordat de code zodanig uitgewerkt is dat het in staat is om zich meteen aan te passen aan omstandigheden.

Ik vind het fantastisch dat we al zover gekomen zijn dat wij als mens, zelflerende machines kunnen maken. Uiteraard moeten we goed nadenken over de gevolgen die deze ontwikkeling met zich meebrengt. Voorlopig zie ik vooral voordelen waar wij zelf nog heel veel uit kunnen leren.

Een leuk voorbeeld van hoe A.I. zelf dingen bijleert in eenvoudige spelletjes als Super Mario World: https://www.youtube.com/watch?v=qv6UVOQ0F44
Met citaat antwoorden