19th October 2004, 18:05
|
Oud-student
|
|
|
|
KHK uniformiseren of niet???
Ik heb horen zeggen dat er blijkbaar mensen zijn die niet zo gelukkig zijn met deze site, omdat de KHK in het kader van de associatie met Leuven al 'zijn' websites wil uniformiseren. Dus als je via Google gaat zoeken naar alles wat met KHK geassocieerd is, je automatisch op een dezelfde 'standaard', 'openingspagina' komt.
Maar uniformiteit is het altijd zo goed? Was internet die plaats niet waar vrijheid vooraan stond? Zo ben je toch beperkt in je creativiteit dacht ik?
Ook het systeem van Blackboard is niet echt geslaagd te noemen denk ik. Ik weet niet of iemand al iemand 100% van gebruik heeft gemaakt, maar ik zeker al niet. Als ex-student kan je na je studies ook niet meer in contact komen met de school, ex-studenten, docenten, ... omdat je paswoord en gegevens waarschijnlijk geblokkeerd worden. Ik en vele andere stemmen om de naam te veranderen naar BlackBoar(e)d
Hetzelfde probleem met edumail. Docenten hebben de stricte instructie gekregen om niet meer te reageren op emails die van een niet-edumail adres komen zoals 'hotmail'. Weeral beperking van je vrijheid? Via hotmail ben ik de eerste seconde op de hoogte dat ik een email heb. Via edumail enkel als ik eraan denk om hem eens te gaan raadplegen.
Dictatuur van hoger hand? Een beperking van de eigen creativiteit en openheid?
Stel je voor dat deze site moet opgedoekt worden en opnieuw opgestart wordt met alle KHK restricties! Dan is de eerst doelstelling al weg. Ex-studenten die contact willen houden met hun school? Oei wat is het paswoord nu weer? '
"Access denied, username not on file"
|