Enkele post bekijken
Oud 1st November 2017, 12:52
Ev*lienVanzummeren Ev*lienVanzummeren is offline
Registered User

Mening:
Ik sluit half aan bij de mening van Lender. Ik vind het dan ook een moeilijk onderwerp om een mening over te geven. Dit is voor iedereen anders.
Persoonlijk vind ik dat een genetische test geen kwaad kan. Als je op deze manier kan zien of je kind afwijkingen heeft en amper een gelukkig leven zal lijden dan vind ik de test niet slecht.
Ik zeg NIET dat je bij elke aandoening een abortus moet laten doen maar als er zware ziekte(s) aanwezig zijn, mag je als ouder hier wel over nadenken. Gaat ons kind gelukkig zijn? Wat kunnen we doen? Wat kunnen we aan? Hoe zien we de toekomst.... Uiteraard beslist elke ouders wat hij wil.

Vervolgens ben ik net zoals Lender volledig tegen het ''perfecte DNA".
Je moet niet gaan sleutelen aan het DNA van een kind om mooie blauwe ogen te hebben of mooi blond haar enzovoort. NEEN je moet jouw kind zijn uiterlijk en IQ niet gaan bepalen. Je moet laten komen wat er komt. Als ouder zie je je kind graag en mag deze ook uniek zijn.
Even voor alle duidelijkheid, is het knap dat ze met de wetenschap al zo ver zijn geraakt maar ik vind deze "uitvinding" niet nuttig alsook niet gepast.
Met citaat antwoorden