Enkele post bekijken
Oud 30th October 2017, 23:05
Indy.Geeraerts
Gast

Net zoals Lotte ben ik blij/opgelucht te horen dat deze ban (even?) van de kaart geveegd is.
Ik kan me ook volledig vinden in haar mening: LGBTQ+’ers zijn “ook maar mensen” – vreemd dat we dit dezer dagen moeten uitspreken omdat er anderen zijn met een verschillende mening hieromtrent - met dezelfde rechten en plichten als Hetero’s en Cisgenders.
Ik denk dat men in de VS nogal (te) snel teruggrijpt naar de Bijbel als een bron van waarheid om hun gedachtengoed te staven. Zoals het “in God we trust” op een dollarbiljet... Een grotere tegenstelling tussen wat in de Bijbel staat en datgene waar de “quote” op gedrukt is, kan in mijn ogen niet.

Mijn godsbeeld komt deels overeen met dat van Lotte: een eerder antropomorfe God die de mens schiep naar zijn evenbeeld. Een God die inzit met zijn schepping – zoals in Jona mooi naar voor komt (Jona 4: 10 – 11).

Het is naar mijn mening niet meer dan logisch dat we als gemeenschap, als mensen, over de ganse planeet streven naar gelijke rechten voor hetero’s, homo’s, trans- en cisgenders, …
Op basis van welke criteria zou je een groep mensen afrekenen en minder rechten gunnen?
Zulke zaken kan ik maar al te vaak niet vatten.
Met citaat antwoorden