Enkele post bekijken
Oud 30th October 2017, 20:34
Lotte.R*bberecht Lotte.R*bberecht is offline
Registered User

Rechtbank blokkeert Trumps transgenderban in het leger

Een federale rechtbank in Washington heeft president Donald Trump verboden om transgenders te weren uit het Amerikaanse leger. In augustus ondertekende Trump nog een memo waarin hij het Pentagon opdroeg om geen transgenders meer te rekruteren.

Een groep transgender militairen had de rechtbank vorige maand verzocht om de ban te blokkeren, omdat die een inbreuk zou betekenen op hun grondwettelijke rechten. De rechter oordeelde vandaag dat de ban moet worden tegengehouden, tot er een definitieve uitspraak is gedaan in de zaak.

In september dienden een aantal Republikeinse en Democratische senatoren al een wetsvoorstel in om te verhinderen dat transgenders uit het Amerikaanse leger zouden worden gezet.

30/10/2017 vrtNWS: Rechtbank blokkeert Trumps transgenderban in het leger

Mijn mening: Ik ben blij dat de wet om transgenders te bannen uit het leger voorlopig opgeschort of geblokkeerd is. Ik ben eerder progressief ingesteld en vind dat de LGBT+ gemeenschap dezelfde rechten moet krijgen als heteroseksuelen. In mijn ogen is het niet meer dan normaal dat deze mensen ook zo zijn als een heteroseksuele mensen en ik zie dan ook niet in waarom zij niet zouden mogen trouwen of niet bij het leger zouden mogen, uiteindelijk is het toch erg bewonderswaardig dat zij hun land willen dienen, ondanks de pesterijen die ongetwijfeld zullen gebeuren.
Ik begrijp natuurlijk dat de Verenigde Staten een erg gelovig land is en ik vind niet dat ze hun waarden en normen zomaar overboord moeten gooien, maar ik vind dat ze soms de Bijbel gebruiken als een excuus om hun eigen conservatieve waarden door te drukken. Want hoe kan je anders verklaren dat ze het wel oké vinden om garnalen te eten, polyester te dragen... maar tegen homoseksualiteit zijn, deze dingen worden immers ook verboden in de Bijbel.
Ik ben zelf ook gelovig, maar ik geloof in een liefdevolle God, die ieder mens schepte zoals hij of zij is, dus ook hetero, homo, lesbische of transgender.
De laatste jaren zien we dat er eens steeds grotere roep naar gelijke rechten voor de LGBT+ gemeenschap in de Verenigde Staten en het blokkeren van de ban op transgenders in het leger is daar weer een voorbeeld van, na het invoeren van het homohuwelijk.
Met citaat antwoorden