30th October 2017, 17:37
|
Registered User
|
|
|
|
mening over imigratie politieker
Alexander de Croo heeft wel gelijk dat het niet aan ons is om zo'n standpunt (premier mag asiel hier aanvragen) aan het grote publiek bekend te maken.
Toch vind ik dat we Theo Francken niet zo moeten belazeren. Hij zegt gewoon de feiten die de wet ons oplegt. Je mag als Europeaan asiel aanvragen, dat mag letterlijk élke burger van de Europese Unie. Ik begrijp niet waarom er zoveel heisa wordt gemaakt rond deze uitspraak.
Volgens de wet worden er immers geen uitzonderingen op de regel toegepast, tenzij anders vermeld.
Politiekers mogen dan toch ook asiel aanvragen? Waarom ze nu opeens zo fel tekeer gaan begrijp ik niet. Een politieker zijn, bedreigd worden in eigen land én daarbovenop een wit strafblad hebben... dat vind ik 'asielaanvraag waardig'
Daarentegen zijn er vele echte criminelen (drugsbendes, maffia, wapenverhandelaars, dieven,..) die wél perfect asiel aanvragen en af en toe ook worden geaccepteerd in België.
Ik denk dit eerder een kwestie van politieke belangen is i.p.v. wetsrechterlijke beslissingen.
|