Enkele post bekijken
  #1  
Oud 19th October 2017, 17:58
brendon c*semans brendon c*semans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: grobbendonk
Posts: 24
TreinTramBus steunt plannen voor modernisering NMBS

TreinTramBus steunt plannen voor modernisering NMBS
Reizigersorganisatie TreinTramBus steunt de plannen van NMBS-topvrouw Sophie Dutordoir voor de modernisering van de NMBS. "Stiptheid blijft een werkpunt, maar de focus op betere communicatie is ook belangrijk", zegt Stefan Stynen, voorzitter van TreinTramBus.
Dutordoir onthulde woensdag in de Kamercommissie Infrastructuur haar plannen voor de modernisering van de NMBS. TreinTramBus is tevreden met de focus op de kerntaken, reizigers vervoeren en de aandacht voor een betere communicatie. De organisatie wil ook constructief meewerken aan dit plan.
"Zoals uit onze eigen stiptheidsmetingen blijkt, blijft een betere stiptheid een werkpunt, maar de focus op betere communicatie is minstens even belangrijk. Honderd procent stiptheid is niet haalbaar, de reiziger steeds accuraat en duidelijk informeren moet dat wel zijn", zegt Stynen.
Ook de focus op kleinere projecten in de stopplaatsen om het onthaal te verbeteren, geniet de steun van TreinTramBus. "België moet zijn achterstand op het gebied van toegankelijkheid wegwerken en van de aanleg van hoge perrons met toegangshellingen of liften een prioriteit maken", luidt het. TreinTramBus dringt er wel op aan de lopende grotere projecten af te werken.
Tot slot is volgens de reizigersorganisatie de nieuwe treindienst vanaf december 2017 een stap vooruit. Antwerpen krijgt een beter voorstadsnet en op zaterdag zal er in Vlaanderen bijna overal minstens om het uur een trein rijden. "Met de City Pass is bovendien een eerste aanzet gegeven tot tariefintegratie. Ook voor de rand rond Brussel en andere steden moeten nu dergelijke formules worden uitgewerkt."
Nu de topvrouw van de NMBS haar visie heeft gepresenteerd, is volgens Stynen de politiek aan zet. "België heeft dringend behoefte aan een toekomstgericht mobiliteitsbeleid en met name een beheerscontract en investeringsplan voor de NMBS en Infrabel. Gezien onze mobiliteits- en milieuproblemen blijft het bovendien onbegrijpelijk dat het spoor zwaar moet besparen terwijl de overheid mensen blijft subsidiëren om met de auto te rijden", aldus Stynen.
Bron:
De Redactie:https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/1...rnisering-nmbs/
mening:
ik vindt het een goed initiatief van de NMBS om te moderniseren. De NMBS weet dat ze wat moeten doen aan de stiptheid van de treinen maar 100% stiptheid kunnen ze natuurlijk niet garanderen door omstandigheden. Maar het is wel goed dat ze willen verbeteren in de communicatie naar de reizigers. Ten tweeden willen ze ook dat de perrons beter toegankelijk moeten zijn voor iedereen. Ze willen hoger gelegen perrons toegankelijker maken met liften en hellingen. De beste vernieuwing vindt ik persoonlijk dat je met de City Pass ook kan reizen in de rand van een stad. Want via een City Pass kunnen de reizigers voordeliger reizen met de trein want de prijzen van de rein blijven maar naar boven gaan. Een sterk argument van de NMBS om België meer te laten investeren is dat NMBS en De Lijn is dat zij sterk moeten besparen. Zij zijn tenslotte toch een groot voorbeeld om de mobiliteits- en milieuproblemen tegen te gaan. Waarom zouden zij dan enorm moeten besparen terwijl de overheid mensen blijft subsidiëren om met de auto te rijden?
Met citaat antwoorden