Enkele post bekijken
  #2  
Oud 16th October 2017, 12:37
Eline.A*riaensen Eline.A*riaensen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Geel
Posts: 80
'Burn-out: mensen kennen zichzelf niet en dat begint al bij onze jeugd'

'Burn-out: mensen kennen zichzelf niet en dat begint al bij onze jeugd'


Ik ga volledig akkoord met datgene dat wordt aangehaald in het artikel. We moeten de jongeren uiteraard voorbereiden op stress, hen hiermee laten omgaan en zien hoe ze hiermee kunnen omgaan, maar ik denk ook dat het belangrijk is dat we de jongeren zichzelf laten kennen. Er wordt door de media en door de ouders vaak een beeld gecreëerd dat een jongere bijna genoodzaakt wordt om dit beeld te volgen om zo 'bij de groep te horen'. Er wordt vaak druk van buitenaf uitgeoefend op de jongeren, waardoor het kennismaken met zichzelf, kijken naar wat ze zelf echt willen zijn/doen, vaak verloren gaat in de tijd.
Jongeren moeten zich ervan bewust zijn dat ze een eigen leven leiden en dat ze zelf kunnen kiezen wat ze graag doen en wat ze willen doen. Dit kan enkel en alleen als je jezelf volledig kent. Ik geloof er dan ook echt in dat burn-outs hiermee verholpen kunnen worden.

Omgaan met een bepaalde stress is zeker iets wat bij een burn-out komt kijken, maar die stressfactor kan ook afkomstig zijn door het beoefenen van een job die je minder graag doet, gewoon omdat je ouders of de media je hiertoe geleid hebben.

Media en druk wordt vaak een te groot probleem voor jongeren, waardoor ze zelf niet meer weten wat hun doel is in het leven, wat ze willen doen, waar ze zich goed bij voelen, etc. Ik ben dan ook een volledige voorstander van het principe om de leerlingen echt te laten ontdekken wie ze zijn, wat hun talenten zijn, wat ze graag doen, waar ze zich goed bij voelen... Wij als toekomstige leraren zouden hiervan ook bewust moeten zijn. We moeten kijken naar wat het talent is van de leerling, waar ze echt in uitblinken en waarbij we merken dat de leerling er van opfleurt of niet.
Met citaat antwoorden