26th January 2006, 17:02
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door judithgielens
1e reactie:cliché: WAAR GAAT DA TOCH NAARTOE???
2e reactie:
-hoe komt dat kind aan dat wapen?
-hoe heeft dat kind dat wapen kunnen meenemen?
-hoe weet dat kind hoe hij dat wapen moet gebruiken?
-wordt dit kind nu gestraft?
|
Ik denk dat het cliche eerder is: "Het is weer in Amerika dat zoiets voorvalt."
Dat verklaart voor een stuk ook je andere vragen. Natuurlijk is dit niet de hoofdoorzaak en spelen er nog andere,complexere factoren mee.
Maar het feit dat men nergens ter wereld zo gemakkelijk aan een wapen kan geraken als in Amerika heeft speelt hier wel voor een groot stuk mee.
Als je dan de tv even op zet, dan merk je verder dat er keuze genoeg is uit tv-programma's waar wapens in voorkomen. Is het dan verwonderlijk dat een kleuter die misschien de ganse dag voor de tv zit "enige notie" heeft van wat een wapen is?
Ik denk ook niet dat het kind straffen de juiste actie is. Want ik denk dat een kind van die leeftijd nog niet goed beseft dat mensen echt dood gaan als men ze neerschiet. Dit hebben we te danken aan de tv serieus en films waar men vrolijk mensen neerknalt maar die achteraf terug te zietn zijn in andere films. Een kind gaat dit ook zien en niet vatten dat mensen echt sterven en dat het dus niet zo is als in de film.