Enkele post bekijken
Oud 14th October 2017, 13:08
Sarah.T*ijs Sarah.T*ijs is offline
Registered User

Ik ben volledig akkoord met de mening van Jana. Mensen motiveren om met de fiets te rijden is niet alleen goed voor de gezondheid van mensen, maar ook voor het milieu. Als meer mensen met de fiets rijden betekend het ook dat er minder auto's rijden en dat heeft als gevolg dat er minder uitlaatgassen vrijkomen. Het is dus een 'win-win' situatie. Het enige probleem is, zoals Jana ook aanhaalt, is dat het helemaal niet veilig is om met de fiets door een stad te rijden. Er zou meer geïnvesteerd moeten worden in betere fietspaden. Zo gaan mensen zich veiliger voelen en dus ook sneller de fiets nemen. Er wordt ook aangeraden om het openbaar vervoer te gebruiken. Ik vind openbaar vervoer goed, maar er zijn enkele minpuntjes aan. Als eerste de stakingen. Iedereen weet hoe vervelend het is om te staan wachten op een bus/trein die niet komt. Een ander probleem is het financiële aspect. Zoals Jana zegt, wordt het allemaal steeds duurder. Dus mensen gaan dan sneller voor de auto kiezen om dat het vaak niet voordeliger is om met het openbaar vervoer te gaan. Voor mij is de algemene conclusie: 'Er is nog veel werk aan de winkel!'.
Met citaat antwoorden