13th October 2017, 11:00
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Zoersel
Posts: 20
|
|
NMBS investeerde 30 miljoen in ticketsysteem dat niet werkt
1 CEO van de NMBS Sophie Dutordoir © Belga
De spoorwegen zetten de ontwikkeling stop van een ticketsysteem waarin sinds 2012 al 30 miljoen euro is gestoken. Dat weten De Tijd en L'Echo vandaag. In een reactie wil het bedrijf dat bedrag niet bevestigen.
Er is beslist de ontwikkeling van het informaticasysteem NDS (New Distribution System) voor de ticketverkoop stop te zetten. Vanuit het filiaal Ypto wordt daar al sinds 2012 aan gewerkt. Er is al 30 miljoen euro ingestoken, maar het systeem werkt niet naar behoren.
"We hebben nu drie kanalen voor de ticketverkoop: online, via de automaten en aan de loketten. Die drie kanalen draaien op drie verschillende informaticaplatformen. We hadden beslist daar een eengemaakt informaticasysteem van te maken, om het gebruik te vergemakkelijken. Maar na een studie hebben we nu gekozen voor een ander systeem dan datgene waaraan we werkten", aldus NMBS-CEO Sophie Dutordoir. Het geciteerde bedrag van 30 miljoen euro bevestigt ze niet.
Bron https://www.demorgen.be/binnenland/...erkt-b23dac7c3/
Mening:
Ik vind het echt een schande want het bedrag waarover we spreken is 30 miljoen euro. Met dit geld konden ze echte problemen oplossen of het rechtstreeks aan hun personeel geven. Het is ook niet de eerste keer dat zo iets voorkomt bij de NMBS. Ik vind het raar dat ze er al 5 jaar mee bezig waren en dat het niet eerder hebben opgemerkt. Ik vind ook dat er een verontschuldiging moet komen van de bazen van de NMBS tegenover het personeel. Ik verwacht wel dat er nog mensen gaan ontslagen worden die aan het idee werkten of het idee betaalde.
|