Enkele post bekijken
Oud 12th October 2017, 19:43
Nele.L*auryssens Nele.L*auryssens is offline
Registered User

Recordaantal bestuurders geflitst tijdens flitsmarathon, politie ontgoocheld

Tijdens de afgelopen flitsmarathon is een recordaantal bestuurders geflitst. Bijna 1,3 miljoen bestuurders werden gecontroleerd, meer dan 36.000 mensen reden te snel. Dat is bijna 3 procent van alle gecontroleerde voertuigen.

De vorige editie van de flitsmarathon was al een recordeditie en dit keer waren de resultaten nog slechter. 2,82 procent van de gecontroleerde voertuigen reed te snel. Vorige keer was dat nog 2,48 procent. 78 mensen verloren hun rijbewijs omdat ze te snel reden.

De politie reageert ontgoocheld: "Alle grote middelen werden gemobiliseerd om de flitsmarathon bij een groot publiek bekend te maken en dan krijgen we dit resultaat. Dat is zeer betreurenswaardig", zegt Koen Ricour, hoofdcommissaris van de federale wegpolitie.

Geraadpleegd op 12/10/2017 om 18u35 - Kevin Calluy via VRT NWS - https://www.vrt.be/vrtnws/nl/rubrieken/binnenland/

Mening:Ondanks de vele verkeersdoden in België, lijken we maar niet bij te leren. Ik vind het een goede zaak dat er flitsacties worden georganiseerd en dat hardrijders worden beboet. Ikzelf probeer altijd heel hard te letten op mijn snelheid. Als ik rijd met mijn eigen auto, die geen cruise control heeft, is het soms heel moeilijk om gefocust te blijven op mijn snelheid. Rijden met cruise control of een snelheidsbegrenzer kan al heel goed helpen om niet (per ongeluk) te snel te rijden. Ik vind persoonlijk dat de wegpolitie zelfs vaker zulke flitsmarathons mag doen om het verkeer toch veiliger proberen te maken, of te sensibiliseren. Een boete krijgen is natuurlijk niet leuk voor de bestuurder, ik zou het zelf ook niet leuk vinden. Streng maar rechtvaardig zijn mag zeker en al doende leert men: na het krijgen van de boete zal de bestuurder de volgende keer wel wat beter op zijn snelheid letten om er eentje te vermijden!
Met citaat antwoorden