Enkele post bekijken
Oud 10th October 2017, 13:29
ARNE.W*LLEMS ARNE.W*LLEMS is offline
Registered User

Ik ben mij er wel van bewust dat racisme wel degelijk een probleem is. Dat probleem moet hoe dan ook worden aangepakt. Alle mensen zijn gelijk en dienen ook zo behandeld te worden, ongeacht hun huidskleur of cultuur.
Ik vind echter dat het woord 'racisme' een erg goedkoop woord is geworden. Wat eigenlijk op een problematiek zou moeten duiden, is vervallen tot een alledaags woord dat als excuus gebruikt wordt wanneer er een conflict is tussen verschillende culturen. Het is een trend geworden om alles wat nog maar een klein beetje 'offensive' zou kunnen zijn en elk meningsverschil dat er tussen verschillende culturen is, af te schrijven als racisme. Ik heb mijn uiterste best gedaan en ik zie de link tussen racisme en deze post echt niet. De spot van Dove duidt niet op verschillen, maar wil net tonen dat ŕlle vrouwen knap zijn, ongeacht hun huidskleur. Het zijn net de mensen die naar de spot kijken die bevooroordeeld zijn en elke verwijzing naar cultuurverschillen uitvergroten en benoemen als racisme.
Ik verwijs dan ook naar de getuigenis van de vrouw waar de hele mediastorm rond draait. Zij stelt letterlijk: "ik ben trots dat ik als Afro-Amerikaanse vrouw mijn zussen kan vertegenwoordigen in een spot van een wereldberoemde multinational. Ik ben geen slachtoffer en er is geen sprake van racisme." https://www.theguardian.com/comment...ad-not-a-victim
Met citaat antwoorden