9th October 2017, 19:11
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben het niet eens met Cédric en al evenmin met de schrijver van dit artikel. Vooral de schrijver overdrijft, naar mijn mening, heel sterk. Ik ben nog altijd van mening dat als je niets verkeerd doet, je ook niets te verbergen hebt. Ik vond het dan ook een zeer positieve vooruitgang dat je geen anonieme SIM-kaarten meer kon kopen. Ik zie daar geen graten in. Bij het merendeel van de bevolking is het denk ik geen probleem dat je naam aan je SIM-kaart is gekoppeld en als je dat wel een probleem vindt, dan is dat waarschijnlijk omdat je iets doet dat het daglicht niet mag zien. En dan is het volgens mij juist goed dat er gerichter gezocht en ingegrepen kan worden.
Ik deel Cédric zijn gevoel ook niet wat betreft het bijhouden van gegevens over onze verplaatsingen. Bij mij roept dat geen onaangenaam gevoel op. Ook wat de schrijver zegt, vind ik een beetje overdreven. Hij schrijft dat Jan Jambon met dit wetsvoorstel wil zeggen dat we allen misdadigers in wording zijn. Ik denk dat je het zo niet moet bekijken. Het is een maatregel om misdadigers er sneller uit te halen, daarmee wordt niet bedoeld dat iedereen een crimineel is. Ook hier blijf ik bij mijn eerder genoemde motto.
Ik vind het trouwens veel erger dat google onze gegevens zomaar gebruikt. Dat vind ik persoonlijk een veel grotere breuk op onze privacy. Je hoeft maar enkele minuten te zoeken en heel je huis is te vinden op google. Met een beetje pech stond je garage open en kan iedereen zomaar binnenkijken. Daar heb ik ook niet om gevraagd. Google gaat trouwens nog veel verder. probeer maar eens een website op te zoeken zonder er daarna reclame van te krijgen.
|