Enkele post bekijken
Oud 7th October 2017, 16:24
Pauline.D*Kerf Pauline.D*Kerf is offline
Registered User

Naar mijn mening, is het opnemen van een verplichte slipcursus in rijscholen geen overbodige luxe. Zo krijgen beginnende automobilisten van meet af aan direct de juiste informatie in verband met slippende voertuigen, zowel in theorie als in praktijk. Door dit een onderdeel te maken van het lessenpakket, zorg je ervoor dat bestuurders in 'noodsituaties' gepast handelen en eventuele accidenten kunnen voorkomen. Een terecht opmerking hierbij is natuurlijk het volgende: "Wat doen we dan met de mensen die geen lessen volgen en op eigen houtje leren autorijden?" Het antwoord hierop kan eenvoudig zijn, namelijk dat de slipcursus ook voor deze mensen verplicht gemaakt wordt. Een extra test in het rijexamen kan dan makkelijk aantonen of je de cursus al dan niet hebt gevolgd. In mijn ogen zullen mensen dan ook minder onzeker zijn wanneer ze hun auto moeten buiten halen bij herfst- en winterweer.
Verder haalt Jutte in haar mening nog aan dat mensen hun rijbewijs opnieuw moeten doen na vijf jaar. Dit vind ik echter een beetje overdreven, zeker voor jonge mensen. Het is echter wel een goed idee voor mensen die al een zekere leeftijd bereikt hebben en de juiste verkeersregels niet meer actief kennen of kunnen toepassen.
Met citaat antwoorden