7th October 2017, 12:46
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben het niet eens met mijn collega's hieronder. België is niet meer en niet minder dan een samengeplakt stukje ruzie waar Kafka met plezier een boek over zou geschreven willen hebben. Noem iets op en het draait mank in België. Geef mij dan maar meer Vlaamse autonomie. Als Vlaanderen en Wallonië hun eigen ding doen (wat nu voor 95% al gebeurt) dan zou het beter zijn voor ons geld, ons hart en vooral ook voor de Walen die dan niet meer naar die "betweterige" Vlamingen moeten luisteren. Het zijn wel toevallig die betweters die ervoor zorgen dat Wallonië nog steeds bestaat, anders reden ze nu nog rond met paard en kar. Over het onderwijs kunnen we zeker in de prijzen vallen. Alleen bestaat er geen "Belgisch" onderwijs (gelukkig) maar wel een Vlaams en een Waals. De vraag van vandaag: welk onderwijs is innovatief en staat vanboven in de ranglijst? Vlaanderen. Alhoewel, dat kan snel veranderen natuurlijk, maar dat is een andere discussie.
Over Catalonië, ik veroordeel uiteraard alle geweld. Al is het wel degelijk de Spaanse politie die erop is beginnen kloppen. De Catalaanse hebben geen vinger uitgestoken. Zo zie je maar hoe wanhopig Spanje is! De geldmachine dreigt het beu te zijn en wil zich afsplitsen. Eigen schuld, Madrid. Rajoy zou beter meer in eigen boezem kijken en Felipe de koning heeft nog wat (onbedoeld) olie op het vuur gegooid. Wat een cinema, maar het oorverdovende signaal van Europa (doodse stilte dus) doet er ook geen goed aan. Stemmen is geen misdaad!
|