7th October 2017, 10:47
|
Registered User
|
|
|
|
Ik sluit mij volledig aan bij de mening van Leonie. We zijn in de eerste plaats Belgen en wonen gewoon in het deel dat Vlaanderen wordt genoemd. Het is nog altij deze laatste regio die deel uitmaakt van België en niet andersom, zoals de N-VA precies wel denkt. In België is er een gebrek aan patriottisme en dat is iets dat ik toch wel enigszins betreur, als ik daarnaast kijk naar landen als het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. België moet voor deze landen echt niet onderdoen, maar zo komt dat wel over door het feit dat sommige partijen Vlamingen en Walen tegen elkaar opzetten puur uit eigen belang. Verder steun ik Leonie ook in de veroordeling van het geweld dat gebruikt werd om het Catalaanse referendum tegen te houden. Een modern westers land als Spanje hoort zo niet te reageren, maar zou daarentegen eerst in dialoog moeten treden met de Catalaanse regering. Het is waar dat men de manier van optreden van de Guardia Civil nu extra in de verf zet, om mensen een beeld te geven dat de Spanjaarden haast woestelingen lijken die bereid zijn tot moord en geweld om hun rijkste regio te behouden.
|