Enkele post bekijken
Oud 3rd October 2017, 12:02
Jolien v*n Beylen Jolien v*n Beylen is offline
Registered User

Gezond en vers eten is vaak duurder dan kant-en-klare maaltijden. Het is dus een goed initiatief om kinderen verse maaltijden aan te bieden voor 1 euro. Ik kan wel begrijpen dat deze projecten het publiek moeilijk bereiken. Volgens mij heeft dit te maken met het feit dat de maaltijden niet in gezinsverband worden georganiseerd. Het is voor kinderen ook niet leuk om zonder hun ouders te moeten eten en het is ook geen goed idee om zoiets te organiseren en dan de ouders meer te laten betalen. Het lijkt me een beter idee om bijvoorbeeld het hele gezin een verse maaltijd aan te bieden voor een vaste prijs. Het zou ook leuk zijn moesten deze maaltijden aan huis worden geleverd of af te halen zijn. Zo kunnen de gezinnen er ook een gezellig familiemoment van maken en wordt het avondeten niet alleen puur functioneel bekeken. (eten omdat je gegeten moet hebben) De restaurantbezoeken vind ik er dan weer wat over. Er zijn heel veel gezinnen die het zich niet kunnen veroorloven om op restaurant te gaan en ik vind het dan in dit project ook geen meerwaarde geven. Beter heel veel gezinnen helpen met een verse maaltijd, dan het budget gebruiken om enkele op restaurant te kunnen laten gaan.
Met citaat antwoorden