Enkele post bekijken
  #2  
Oud 30th September 2017, 14:20
stien.d*kinderen stien.d*kinderen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Ravels
Posts: 98
Ik ben het persoonlijk helemaal eens met Sarah. Bij partnergeweld wordt er inderdaad meer gedacht aan de vrouw als slachtoffer. Is dit doordat men de vrouw ziet als het zwakkere geslacht? Of doordat men mannen agressiever ervaart? Ik weet het niet, maar in dit artikel komt duidelijk naar voor dat partnergeweld voor mannen ook een serieus probleem is.
Persoonlijk denk ik dat er nog wel een verschil is tussen partnergeweld bij mannen en vrouwen, deze mening is natuurlijk niet op wetenschappelijke cijfers gebaseerd. Ik denk dat partnergeweld, waarbij mannen het slachtoffer zijn, eerder van psychische aard is en dat vrouwen vooral door woorden hun man pijn doen i.p.v. door daden. Bij partnergeweld, waarbij vrouwen het slachtoffer zijn, is denk ik meer van fysieke aard.
Desalniettemin is het een probleem dat opgelost moet worden. De eerste stap bij het oplossen van een probleem is er over praten. De eerste en moeilijkste stap dus, want dit wordt vaak niet gedaan door een gevoel van trots of een gevoel van schaamte. Ondanks dit gevoel moet er over gepraat worden, omdat men je anders niet kan helpen met het oplossen van dit probleem.
Met citaat antwoorden