Enkele post bekijken
  #6  
Oud 23rd January 2006, 11:02
judithgielens's Avatar
judithgielens judithgielens is offline
auti-juf
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Borgerhout
Posts: 371
Citaat:
Orgineel gepost door stief
En daar komt dan nog eens bovenop dat ze naar de rechter stappen i.p.v. het gewoon onderling op te lossen !

en wat is dit dan?
Citaat:
Orgineel gepost door Barst
De buurtbewoners hebben tientallen keren aangeklopt bij het gemeentebestuur, met de vraag om te komen luisteren naar de overlast. Dat is volgens de advocate van de klagers nooit gebeurd.



Ik werk zelf in de zomer ook mee aan de speelpleinwerking van kapellen en wij hebben ook 1zo'n buurvrouw die altijd vind dat er teveel lawaai is.
Om eerlijk te zijn, negeren wij ze ook omdat er tijdens een rondvraag in heel de buurt geen enkele andere klacht is gekomen.

Als ik het artikel van Barst lees, kan ik die mensen wel meer begrijpen: als de tuigen zo zijn opgesteld dat de kinderen in de tuin kunnen kijken enz, zou ik het ook niet altijd zo fijn vinden.
Langs de andere kant, vind ik de reden "geluidsoverlast" hier niet gepast. Het is nu eenmaal zo dat kinderen graag roepen, gillen, lachen als ze spelen. Dit zijn amper 200kinderen, wat zouden die mensen doen als ze naast een school wonen?
En als het hier echt over een speelpleinwerking gaat, kan ik mij ook niet voorstellen dat deze eens niet naar het bos/park trekken voor een bosspel of dergelijke.


Ik denk dat als de gemeente hun verantwoordelijkheid wel zou genomen hebben, het zeker niet zo ver zou gekomen zijn.
Moesten wij in hun schoenen staan, zouden wij eerst een onderlinge vergadering bijeen roepen van de speelpleinwerking zelf om naar oplossingen te zoeken, die zouden we gaan voorleggen aan onze schepenen van jeugd. Als hij van die voorstellen er goed keurt, zouden we rond te tafel gaan zitten met de buurtbewoners, onze voorstellen voorleggen en ook naar hun oplossingen polsen.

Enkele simpele oplossingen zou zijn: een omheining rond het speelplein zodat de kinderen niet meer in de andere tuinen kunnen zien
en als je die omheining maakt met bomen, vangen deze ook nog eens wat van het geluid op en wordt dit ook verminderd.
__________________
doe je mond maar open als je zeker weet dat wat je wil zeggen mooier is dan de stilte
Met citaat antwoorden