Enkele post bekijken
  #2  
Oud 23rd May 2017, 16:41
jana.m*rien jana.m*rien is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Wiekevorst
Posts: 80
Ik krijg bij het lezen van dit artikel een dubbel gevoel. Enerzijds vind ik het terecht dat ze deze controles uitvoeren. Alle bedrijven moeten zich namelijk aan de privacywetgeving houden. Ik vind ook dat ze hiervoor genoeg bevoegdheden moeten krijgen. Ze moeten die controle op een correcte manier kunnen uitvoeren en ze moeten het geheel kunnen controleren. Als ze niet overal toegang toe krijgen, gaan de bedrijven hier misbruik van maken. Als een bedrijf niets te verbergen heeft, kan de zaakvoerder het ook geen probleem vinden dat er een controle komt.
Anderzijds zijn de hoge boetes en onmiddellijke inbeslagnames ineens extreme maatregelen. Zoals in het artikel wordt vermeld, is de gehele wetgeving rond privacy niet voor alle bedrijven duidelijk. Het kan dus zijn dat bedrijven in feite een kleine misdaad plegen, zonder zich hiervan bewust te zijn. In deze gevallen moet je kunnen werken met waarschuwingen.
Het lijkt mij dus het beste om eerst duidelijkheid te scheppen. Bedrijven moeten weten wat ze wel of niet mogen omtrent privacy. Pas als dit helder is, kunnen controles uitgevoerd worden. Om deze controles correct uit te voeren, moet de privacycommissie voldoende bevoegdheden krijgen.
Met citaat antwoorden