Enkele post bekijken
  #5  
Oud 22nd May 2017, 10:05
Ev*lienVanzummeren Ev*lienVanzummeren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Mar 2017
Locatie: Vielsalm
Posts: 37
Mening: Buiten de gevaren van cyberpesten, vat dit artikel een beetje de term thumos samen. Je post als mens dingen op facebook, snapchat en instagram om het goede van jezelf te laten zien. Je wil je mooie en goede dingen openbaar maken. Dit leidt uiteraard ook tot slechte gevoelens bij de anderen mensen die in zichzelf denken dat het altijd dezelfde zijn die het ''leuk'' hebben of "mooi" zijn. Dit is bij elke mens natuurlijk aanwezig (thumos), en toch vind ik het spijtig dat dit meer en meer toe neemt op de sociale media. Mensen moeten genieten van de moment zelf en niet altijd alles delen met de rest van de wereld. Ik probeer hier zelf ook op te letten omdat ik me als jonge leerling heel vaak slecht heb gevoeld door de facebook profielen van de anderen. Met de jaren laat je dit wel meer los maar dat is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Ik sluit me ook aan bij Kato als ze zegt dat het onze taak is als leerkracht om onze leerlingen bewust te maken van de gevolgen van de social media. Maar het is ook aan de ouder om een zicht te hebben op wat hun kind allemaal uitspookt op de moderne media.
Met citaat antwoorden