Enkele post bekijken
Oud 21st May 2017, 21:44
célinefrison célinefrison is offline
Registered User

Ik heb via sociale media al enkele foto's gezien van kinderen die het popje insmeren met de zonnecrème. Ik was meteen enthousiast! Ik vind het echt goed dat Nivea dit in België op de markt heeft gebracht. De gevolgen van het verbranden van de huid zijn niet te onderschatten. Kinderen moeten leren dat het echt belangrijk is dat je jezelf insmeert. Het zou zelfs een gewoonte moeten zijn. Daarnaast is het ook belangrijk dat kinderen leren dat je je ook zou moeten insmeren als de zon amper schijnt. Er is nog steeds een misvatting over: de meeste mensen smeren zich enkel in als de zon hard schijnt. Men denkt volgens mij snel dat het niet zo erg is. Dit is niet goed: ook lichte zonnestralen zijn schadelijk voor onze huid. De popjes zijn een goede manier om dit te tonen aan kinderen. De kinderen zien snel het effect van de zon op de huid en beseffen dat ze zichzelf ook moeten beschermen tegen de zon. Dit wordt duidelijk gemaakt op hun niveau en op een speelse manier. Zo zullen ze het ook beter onthouden en dit hopelijk voor de rest van hun leven.
Met citaat antwoorden