Enkele post bekijken
  #2  
Oud 21st May 2017, 16:35
yanthe.w*ckenier yanthe.w*ckenier is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Zoersel
Posts: 55
Sociale media zijn niet meer weg te denken uit onze huidige maatschappij. Ik ben ervan overtuigd dat Facebook en Instagram voordelen hebben, maar zeker ook nadelen. Facebook wordt elke dag wel gebruikt en het houdt ons voortdurend in contact met anderen. Langs de andere kant kan dit ook net een nadeel zijn. Jongeren proberen zichzelf steeds leuker en mooier voor te doen op social media. Wanneer jonge mensen ergens naartoe gaan of zelfs nog maar iets gaan eten, moeten ze eerst van een alles een foto genomen hebben om te laten zien hoe leuk ze het wel niet hebben. Mensen zijn naar mijn mening te vaak bezig met foto's trekken voor social media dan zelf te genieten van iets dat ze doen. Wanneer jongeren hier dan weinig of minder positieve reacties op krijgen, kan dit een hele deuk zijn in hun zelfbeeld. Er zijn echter ook nog heel veel jongeren die leven in armoede. Ook zij worden voortdurend geconfronteerd met 'het perfecte leven'. Dit moet zeker ook een impact hebben op hun gevoel en zelfbeeld.
Ik geloof ook dat pesten via deze weg, cyberpesten, veel sneller en 'makkelijker' gebeurt. Een persoon pesten van achter je eigen computerscherm thuis is minder moeilijk dan face-to-face iemand aanspreken. De gevolgen zijn echter niet minder voor het slachtoffer. Vele jongeren leven vandaag de dag met een GSM in de hand. De impact hiervan mogen we zeker niet onderschatten. Jongeren worden vandaag de dag wel bewust gemaakt van de gevolgen hiervan door bijvoorbeeld campagnes. Ik denk echter dat we dit zeker consequent moeten blijven doen. De sociale media en internet evolueert namelijk steeds verder.
Met citaat antwoorden