Enkele post bekijken
  #4  
Oud 19th May 2017, 18:15
Sander.S*eeckx Sander.S*eeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Arendonk
Posts: 67
Met deze uitspraak van Melissa ga ik niet akkoord: "Ik denk eerder dat het aantal holibi's die de laatste jaren uit de kast zijn gekomen is gestegen en dat homofoben zich hierdoor bedreigt voelen en haatmisdrijven plegen tegen hen."
Ik denk dat dit helemaal geen correcte beschrijving van de situatie is. Het centrum zegt zelf dat de stijging te wijten is aan dat het centrum aan bekendheid wint. Hiernaast worden, zoals jullie alle drie vantevoren dachten, holebi's meer en meer geaccepteerd in onze maatschappij, waardoor deze vaker en sneller "uit de kast durven komen". De stiekeme holebi's van 50 jaar geleden durven zich in deze maatschappij wel uiten. Naast dat er een groter aandeel (openbare) holebi's is en het centrum bekender wordt, is het registreren van homofobe acties ook een vrij recent gegeven en aan het opkomen. Ik denk dat de holebi's dus wel degelijk beter aanvaard worden in de hedendaagse maatschappij dan die van vroeger. Vroeger was er simpelweg geen instituut dat elke gemene opmerking registreerde. Het heeft volgens mij dus niks te maken met homofoben die zich in de strijd werpen tegen de oprukkende holebi's. Ik ben het dus ook niet eens met Nele en Melanie wanneer ze zeggen dat er meer en meer homofoob gedrag voorkomt.
Ik ontken echter niet dat het wél een serieus maatschappelijk probleem is dat aandacht verdient, net zoals vele andere vormen van discrimineren en uitsluiten.
Met citaat antwoorden