Enkele post bekijken
Oud 19th May 2017, 18:02
Bart.V*nderLinden Bart.V*nderLinden is offline
Registered User

Ik vind dit een goede zaak.

"In 2030 moet de verkoop al de helft lager liggen." - Ja, en dan kan je nog 5 jaar met je auto met verbrandingsmotor werken om hem daarna te dumpen?
Wie actie wil ondernemen moet dat nu doen, toch denk ik dat er stilaan een bewustwording leeft dat wij instaan voor onze planeet aarde en dat dit onze enige thuis is t.o.v. miljoenen andere planeten (wat niet wil zeggen dat er geen ander leven mogelijk is, maar dat is een ander debat). Maar zoals het dikwijls gaat, wanneer de actie volgt is het vaak al vrij laat. Daarom moet de politieke macht nu actie ondernemen. In vergelijking met Nederland hebben wij in België nauwelijks elektrische stroompunten voor wagens.
Ik ben benieuwd of ze dit al tegen 2030 klaar krijgen, dit is een vrij korte tijdspanne om definitief élke verbrandingsmotor te elimineren. Dat is althans mijn persoonlijke mening.

Overigens ben ik het met Lesse eens wat betreft straffen/belonen. Ik vind ook niet dat we bijvoorbeeld mensen op aardgas hier voor moeten straffen. Dit draagt niet bij tot een waardige maatschappij die het eens is met de beslissingen van hogeraf. We moeten meer inzetten op belonen (zo ook in het lesgeven trouwens). Geef mensen met een groene wagen fikse kortingen, dan zal dit euvel snel verholpen zijn.

Het wordt afwachten naar wat de toekomst ons te bieden heeft. Ik ben benieuwd welke groene maatregelen Europa zal nemen en waar we zullen staan in 10 jaar.
Met citaat antwoorden