18th May 2017, 22:50
|
Registered User
|
|
|
|
Dat zwaarlijvigheid een steeds groter wordend probleem is, kon je de laatste jaren al zien aankomen. Al de nieuwe technologieën brengen veel voordelen met zich mee, maar zorgen er ook voor dat de gemiddelde mens veel minder beweging heeft. We nemen zelfs de auto om naar de bakker te rijden, die slechts twee straten verderop gelegen is.
Ik begrijp de mening van Nick. De prijzen van ongezond eten en al de reclame, die we overal te zien krijgen, hebben zonder twijfel een grote invloed op onze eetgewoonten. Maar ik denk dat dit niet de enige reden is voor zwaarlijvigheid. Er moet ook een grondige verandering komen in de mentaliteit van de bevolking van deze landen. Enkel op je eten letten, is voor veel mensen niet voldoende. Velen hebben ook nood aan voldoende activiteit om een gezond gewicht te bekomen. Ik denk dat we het belang van bewegen en gezond eten al op jongere leeftijd moeten aanhalen. Al in de lagere school zou ik kinderen hier bewust van maken, door dit in de lessen aan bod te laten komen. Het is namelijk gemakkelijker om je een goede gewoonte aan te leren, dan een slechte gewoonte af te leren.
|