18th May 2017, 12:07
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben het eens met Melanie. Ik denk ook dat het mogelijk moet zijn dat we 130 mogen rijden op autosnelwegen. Ik denk dan ook dat het enkel gaat zorgen dat het verkeer vlotter en vlotter gaat verlopen. Als we kijken naar onze buurlanden, dan merk ik altijd dat het verkeer daar veel vlotter gaat en vraag ik me altijd af hoe dit toch kan. Ik zie bijvoorbeeld in Nederland dat ze op bepaalde stukken 130 kilometer per uur mogen rijden en dan zie je dat dit wel werkt. Ik ben het dan ook akkoord dat je op bepaalde stukken op de autosnelweg de snelheid kan verhoogd worden. Ik hoor ze ook nog praten over een snelheidsverlaging. Ik denk niet dat dit de nodige voordelen gaat opleveren. Als je trager moet rijden dan merk ik dat er meer gefrustreerde mensen rondrijden, omdat ze weer trager moeten rijden. Ik denk dan ook dat dit niet voor een grote daling in verkeersongevallen zal zorgen. Het systeem van variabele snelheden zie ik ook niet meteen slagen. Als je als autobestuurder van een trage naar een snelle rijvak wil gaan, dan lijkt mij dit gevaarlijk als het snelheidsverschil te groot is. Ik ben wel blij dat men nog eens de discussie aan gaat en men probeert om het verkeer veiliger te maken. Of dit is door snelheid te verhogen of te verlagen moet de toekomst uitwijzen.
|