Enkele post bekijken
  #4  
Oud 17th May 2017, 17:15
Melissa.V*emincx Melissa.V*emincx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 84
Twee op de dertig patiënten per dag overleeft een hartstilstand... Wauw, van deze cijfers schrok ik wel even! En vooral omdat ik weet dat het aantal overlevende patiënten enkel kan stijgen als iedereen van de bevolking zich bijschoolt wat EHBO en reanimeren betreft! In het 6de jaar hebben we één uurtje per week EHBO lessen gekregen. Hier leerde ik hoe ik moet reanimeren en hoe ik moet handelen wanneer iemand stikt. Deze lessen vond ik zeer interessant. Het enige wat jammer was, was dat ik meer rond EHBO wou leren... Wat te doen bij een wespensteek? Hoe moet je een teek verwijderen? Hoe moet je een grote wond verzorgen? Enzoverder.. Je kan nooit genoeg weten als het op redden van mensenlevens aankomt! Wat de AED's betreft, ik zou zelf niet weten waar ik deze kan terugvinden. Ik heb er zelfs nog geen gezien in het straatbeeld (denk ik). Toch zou iedereen moeten kunnen reanimeren met én zonder AED-toestel. Net zoals de mening van mijn voorgangers, ben ik akkoord met het idee om meer EHBO opleidingen te voorzien op school, in de sportclub,... Zo kunnen we binnen 50 jaar met trots zeggen dat het aantal overlevende patiënten bij een hartstilstand is gestegen!
Met citaat antwoorden