Enkele post bekijken
Oud 17th May 2017, 13:35
Bart.V*nderLinden Bart.V*nderLinden is offline
Registered User

de mening van Bart

Ik ben het eens met de mening van Elio Di Rupo. Belastingen ontduiken door diverse maatregelen kan gewoon niet meer. Dat men een belasting op dividenden betaald vind ik niet meer dan normaal. Dividenden zijn uitkeringen die een bedrijf doet zodat aandeelhouder mee dingen in de winst. Een bedrijf kan hier zelf voor kiezen, en dan vind ik ook dat de schamele 5% hier geen probleem is. Bovendien worden de rijke rijker en de arme armer. Mensen die hun geld op een boekje laten staan gaan achteruit. Multinationals verdienen al genoeg geld. Dat zij dan nog eens belastingen kunnen ontduiken vind ik gewoonweg niet eerlijk. Dit principe zien we nu al bij een moeder-dochter bedrijf waar het geld wordt verdeeld onder de 2 bedrijven om zo minder belastingen te betalen. En ja , bijna elk bedrijf werkt op deze manier. De gewone man in de straat betaald al een 50% belastingen, wat enorm hoog is als we gaan kijken naar de norm in andere landen. Zoveel geld dat gewoon naar de staat gaat. Laat multinationals mee betalen, en zeker als het om uitkeren van pure winst gaat.
Met citaat antwoorden