17th May 2017, 12:48
|
Registered User
|
|
|
|
Elektrische fietsen komen meer en meer voor in het verkeer. Opzich is dit heel positief. Mensen laten hun auto thuis en maken gebruik van een milieuvriendelijk verplaatsingsmiddel. Daarnaast kan het gebruik van fietsen de files inkrimpen. Toch is er in vergelijking met Nederland nog steeds een groot verschil.
Het risico van een elektrische fiets ligt wel beduidend hoger dan een manuele fiets. Dit door het feit dat de snelheid hiervan een stuk hoger kan ligt. Dit in combinatie met vooral ouderen mensen die lichamelijk al iets kwetsbaarder zijn zorgt voor dit aantal. Ik vind het al goed dat bepaalde elektronische fietsen een nummerplaat hebben gekregen. Hierdoor kunnen zij ook gestraft worden voor onverantwoord gedrag in het verkeer. Daarnaast lijkt het mij niet onverstandig dat het dragen van een helm verplicht wordt voor fietsers die gebruik maken van een elektronische fiets. Hierdoor zullen de gevolgen bij een ongeval des te kleiner zijn. Ik ben wel van mening dat mensen dit niet uit zichzelf gaan doen. Het is dus belangrijk dat dit op een of andere manier wordt afgedwongen. Bij een bromfiets die in bepaalde gevallene eenzelfde snelheid heeft is het dragen van een helm ook verplicht, anders loop je tegen een boete aan.
|