Enkele post bekijken
Oud 15th January 2006, 18:25
hans hans is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door judithgielens
... op 10 jaar tijd heeft ons mama nog maar 1 boete gekregen voor te snel rijden.

Ik denk niet dat we de verkeerssituatie 10 jaar geleden kunnen vergelijken met die van vandaag de dag. Ook het beleid en de mentaliteit ondergaan veranderingen op 10 jaar.

Als ze je flitsen wanneer je 15km/u of meer rijd dan toegelaten, vind ik het niet meer dan terecht dat je streng gestraft wordt. Maar als je amper 5km/u te hard rijd omdat je goed aan het opletten bent wat er op de baan gebeurd in plaats van naar je kilometerteller te kijken. Dan denk ik dat het zwaar balen is en dat je met een wrang gevoel achterblijft als je de boete in de bus krijgt En dan wil je wel zo een verzekering

Maar als je voorzichtig rijd en je houd je aan de regels dan kan je inderdaad misschien zelf ook gewoon elk jaar 30eu aan de kant leggen, en een pot maken voor als je eens in zo'n noodlottige situatie terecht zou komen. Wie weet maak je winst

En ik vraag me ook niet af of zo een verzekering misschien ook geen goede effecten heeft op sommige mensen hun rijgedrag. Als ik sommige hoor vertellen op cafe, dat ze tegewoordig alles naast de baan in het oog houden in de plaats van wat er op de baan aan de gang is. Dan voel ik mij toch een stuk minder veiliger op de baan door zo'n mensen
En als zo'n verzekering dan helpt om hen terug wat meer oog te laten krijgen voor de zaken die er op de baan plaatsvinden en minder voor de flitsers naast de baan zie ik hier een voordeel in.

PS. Ben er nog altijd niet helemaal uit ofek nu voor of tegen ben dus geef nog wat reacties mensen, kunnen we nog wat discussieren