Enkele post bekijken
  #4  
Oud 16th May 2017, 21:59
melanie.d*llen melanie.d*llen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Vorselaar
Posts: 80
Ik kan me alleen maar aansluiten bij de meningen van Jan, Eline en Pauline. We leven vandaag de dag in een maatschappij waarin het gezag van de leerkracht te sterk ondermijnd wordt. Ouders gaan er te hard van uit dat hun kind 'het brave engeltje' is, hoewel zij niet weten hoe hun kind zich gedraagt tijdens de schooluren. Vaak komt het kind na het incident thuis met zijn versie van de feiten en de ouders geloven onmiddellijk wat hun kind zegt. Ze ondernemen dan ook maar direct stappen, zonder te denken aan de correctheid van het verhaal. Ze gaan er steeds weer van uit dat hun 'brave' kind te streng gestraft wordt door de onbekwame leerkrachten. We zouden onze blik moeten terugwerpen naar de kijk op het onderwijs van enkele decennia geleden: De leerkracht heeft gelijk, het kind verdient een straf bij ongepast gedrag. Ik begrijp natuurlijk ook wel dat ouders vandaag de dag een pak bezorgder zijn dan enkele tientallen jaren geleden, maar toch ga ik er van uit dat er andere manieren zijn om dit soort conflicten op te lossen. Zoals Pauline zegt kan een goed gesprek dit conflict op een veel aangenamere manier oplossen. Communicatie is de belangrijkste sleutel tussen de ouders van de leerlingen en het schoolbestuur.
Met citaat antwoorden