Enkele post bekijken
  #3  
Oud 16th May 2017, 21:12
pauline.p*cqueur pauline.p*cqueur is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: geel
Posts: 70
Ik kan me aansluiten bij de mening van Jan en Eline. Ik vind het ook niet correct dat ouders meteen voor de schoolpoort staan als hun zoon/dochter een straf krijgt. Ik begrijp dat je als ouder niet altijd meteen akkoord gaat met een straf en dat je jouw kind wil verdedigen, maar ik denk dat het effectiever is om samen met de school eens te praten waarom de leerling in kwestie deze straf heeft gekregen. Een gesprek zal ervoor zorgen dat beide partijen wijzer worden. Hierdoor krijgt de ouder meer zicht op het gedrag dan hun kind stelt op het school. Ik begrijp namelijk dat het voor sommige ouders moeilijk te vatten is. Hun kind stelt op school misschien heel ander gedrag als thuis. Ik ben wel van mening dat de straf die uitgesproken is wel uitgevoerd zal moeten worden. Wanneer dit niet het geval is zal de leerling in kwestie denken dat hij elk gedrag mag stellen. Dus ik ben voor communicatie tussen ouders en school dit zal ervoor zorgen dat ze samen kunnen instaan voor de opvoeding van hun kind.
Met citaat antwoorden