Enkele post bekijken
  #2  
Oud 16th May 2017, 19:47
Eline.A*riaensen Eline.A*riaensen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Geel
Posts: 80
Mening:

Ik kan me vinden in de mening van Jan. Ik denk inderdaad dat ouders de dag van vandaag iets te bezorgd zijn en nog al snel denken dat hun zoon of dochter niets verkeerd doet. Ik geloof best dat dit een automatische reactie is die je als moeder/vader in je hebt. Toch geloof ik ook dat een leerling of laten we zeggen puber, niet altijd de volledige waarheid vertelt tegen zijn/haar moeder/vader. Wanneer ze iets verkeerd hebben gedaan, zullen ze het altijd een beetje verdraaien. Het is ook zo dat de ouders niet voortdurend aanwezig zijn op school en dus niet kunnen zien wat hun kind allemaal uitspookt. Opnieuw, het is een logische reactie dat ze het opnemen voor hun kind, maar ik denk ook dat je als ouder je ervan bewust moet zijn dat je kind al eens de waarheid kan verdraaien en dat je niet 100% zeker bent van wat er net is gebeurd. Wanneer een leerkracht hierbij dan een straf oplegt, vind ik het niet goed dat een ouder hier tegen in gaat. Je was er als ouder niet bij, dan kan je vrij moeilijk oordelen. Straffen gaat gepaard met de regels en waarden en normen die opgesteld zijn op een school, die kunnen ook verschillen met diegene die je als ouder hebt. Je moet de regels respecteren van de school en wanneer je zoon/dochter terecht gestraft wordt, dan is dit zo.
Met citaat antwoorden