Enkele post bekijken
  #2  
Oud 15th May 2017, 15:43
Aurélie.J*cobs Aurélie.J*cobs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Wechelderzande
Posts: 70
Ik denk net zoals Eline dat de app zeker en vast een voordeel kan zijn als je hem bekijkt wanneer je niet op de rijbaan bent. Mijn praktisch rijexamen staat voor de eerste keer binnen een paar maanden gepland, en ik merk inderdaad dat dit een zeer stresserend gegeven is. Om kennis te maken met de verwachtingen van het rijexamen, denk ik dat het een goed idee is om de app eens te bekijken. IK kende het concept niet en ik had er nog nooit van gehoord, maar ik ga hem nu wel eens een keertje downloaden. Ik vind ook wel dat het een gevaarlijk gegeven is om een spelletje te spelen terwijl je aan het rijden bent. Ik merk dat vaak jonge, nieuwe bestuurders al afgeleid zijn van de radio. Als je dan nog een spelletje in het gebeuren gaat betrekken, kan het naar mijn mening sneller fout lopen. Ik denk dat de meeste jongeren hun rijbewijs gewoon zo snel mogelijk willen halen, omdat ze er de voordelen en de vrijheid van inzien. Ik denk dan ook niet dat de badges en de prijs zullen helpen. Langs de andere kant vind ik het zeer positief dat de app gratis is. Mensen die er voor kiezen om geen rijlessen te nemen, kunnen ook zeer goede en gratis tips krijgen via de app. Positief. Ik denk dat iedereen wel weet dat de regering besloten heeft om de rijexamens aan te passen. Ik vraag me af of er misschien voor het examen zelf dan ook een andere mogelijkheid zou kunnen overwogen worden, aangezien de cijfers zo hoog liggen. Ik denk bijvoorbeeld aan een aantal uren waarbij een onafhankelijke rij-instructeur je les geeft en tegelijkertijd je evalueert. Zo ziet deze instructeur duidelijk je groei in het leerproces en heb je niet mega veel stress voor je praktisch rijexamen, waar je beoordeelt wordt op je rijvaardigheid voor een halfuurtje - uurtje.
Met citaat antwoorden