Enkele post bekijken
Oud 12th May 2017, 13:29
Lander.D*bruyn Lander.D*bruyn is offline
Registered User

Mijn mening is, net zoals die van Annelore, verdeelt. Enerzijds begrijp ik het dat ze dit afschaffen om moeilijke situaties te voorkomen als kinderen geen ouders meer hebben. Dan is het inderdaad een moeilijk gegeven.
Anderzijds vind ik dat je als leerkracht hier flexibel op moet kunnen inspelen. Wanneer er twee vaders of moeders zijn moet je een kleiner knutselwerkje voorzien zodat er twee kunnen worden gemaakt. Als ze bij hun grootouders opgroeien kan je dit evengoed voor hen maken.
Voor mij heeft dit niets met geloof te maken. Voor mij was dit vroeger een teken van liefde. Liefde voor jouw moeder. Waarom zou je kinderen deze kans ontnemen?
Ik ben ook akkoord met Annelore als ze zegt dat de nieuwjaarsbrieven dan ook maar afgeschaft moeten worden. Niet in alle culturen wordt nieuwjaar op deze manier gevierd. Denk maar aan het Chinese nieuwjaar. Moeten zij dan doorheen het jaar brieven schrijven? Gaan zij hierdoor dan lessen missen? Wat moeten de andere leerlingen dan doen?
Ik vind dit allemaal heel hard overdreven. We moeten inderdaad denken aan de integratie van deze mensen. Ik heb respect voor hun cultuur en gewoontes maar moeten wij daarom die van ons aan de kant schuiven? Dit vind ik een brug te ver!
Met citaat antwoorden