10th May 2017, 22:55
|
Registered User
|
|
|
|
‘Taakbelasting van leraren moet omlaag’
Ik sluit me aan bij de mening van Eline. Als leerkracht in wording, hebben wij eigenlijk heel weinig zicht op wat het takenpakket van een leerkracht is. We kunnen ons er wel iets bij voorstellen, en we horen in de opleiding ook wel wat er naast het lesgeven nog allemaal bij komt kijken, maar als je tijdens je stage in de leraarskamer zit, valt het niet zo op dat de andere leerkrachten het heel druk hebben. Ik denk dat we dit pas echt zullen ondervinden als we uiteindelijk als volwaardig leerkracht voor de klas staan.
In het artikel staat vermeld dat Hilde Crevits eerst zicht wil krijgen op het takenpakket en de tijd die leerkrachten besteden aan elke taak. Dit vind ik natuurlijk een zeer goed begin. Het is niet alleen belangrijk voor de minister dat ze weet waar er juist aan gewerkt moet worden, maar ik denk dat het ook wel eens tijd wordt dat mensen buiten het vak hier zicht op krijgen. Dit zal volgens mij duidelijkheid brengen in de discussie of leerkrachten al dan niet horen/mogen klagen over de werkdruk.
|