![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
10th May 2017, 22:10
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Geel
Posts: 80
|
|
Vlaams onderwijsminister Hilde Crevits (CD&V) wil ervoor zorgen dat de globale taakbe
Mening:
Ik ga deels akkoord met de mening van Evelien. Ik kan uiteraard enkel spreken uit de ervaringen van mijn stageperiodes doorheen de jaren. Ik begrijp dat sommige leerkrachten het emotioneel moeilijker hebben, wanneer er een leerling met zijn/haar intense problemen naar de leerkracht stapt. Toch denk ik dat er ook leerkrachten zijn die dit redelijk goed van zich af kunnen zetten, dit is ook eenmaal wat je moet kunnen. Werk en privé gescheiden houden is uiteraard niet altijd even gemakkelijk, maar zeker het proberen waard! Tijdens de stages ondervind ik voor mezelf dat het veel werk kan zijn, er komt bij het voorbereiden veel bij kijken (zeker bij ons al studerende leerkrachten in wording). Als ik dan in de leraarskamer zit, merk ik toch vaak op dat er een aantal leerkrachten zeggen dat ze een namiddag vrij hebben of bijvoorbeeld maar een aantal dagen van de week moeten komen. Ik geloof ook dat naarmate je langer lesgeeft, je "minder" werk hebt bij het voorbereiden. Ik denk niet dat elke leerkracht dat al een aantal jaren werkt, nog voor elke les zo'n uitgebreide lesvoorbereiding maakt zoals wij deze maken. Langs de andere kant begrijp ik zeker dat leerkracht zijn een druk beroep is. Je komt thuis en je hebt nog massa's verbeterwerk of nog een hele opendeurdag te regelen. Ik noem maar dingen op die ik heb gezien in de leraarskamer tijdens mijn stage.
Ik vind het een beetje dubbel. In elke job heb je volgens mij zeer drukke periodes, maar ook wel eens periodes die iets minder druk zijn. Er zijn veel jobs die emotioneel zeer zwaar kunnen zijn, er zijn ook jobs die emotioneel minder zwaar zijn dan anderen...
|