Enkele post bekijken
Oud 14th January 2006, 20:48
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Citaat:
Orgineel gepost door Barst
Op deze website kunt u zelf de volledige IAT afleggen en kijken hoe onbevooroordeeld u echt bent wanneer u intuïtief reageert: www.implicit.harvard.edu

Ik heb de test over Arab-Muslims gedaan. En het resultaat was dat ik een lichte voorkeur bleek te hebben voor 'other people' dan voor Arab-muslims...
De test leidde dat af uit een reeks woorden die ik via de e-, en i-toets instinctief (!) moest sorteren onder een groepsnaam.
Dit moest je 6x doen, met 4 versch. groepsnamen, deze werden ook regelmatig van kant gewisseld.

Hoe kan je uit die test nu afleiden hoe ik tov Arab-Muslims sta?
Je moest zo snel mogelijk reageren en de categoriën wisselden steeds van kant. Ik heb me regelmatig gewoon vergist door de snelheid. Waarom zou dat iets met voorkeur te maken hebben?
Ik zie de link niet...

Wel een interessant artikel iig.
Ik heb ooit eens een gelijkaardig artikel gelezen in EOS.
Hierin gaven ze als voorbeeld een brandweerman met jaren ervaring. Die kon op zijn intuïtie zeggen of een gebouw gaat instorten of niet, maar de verklaring hiervan was dat hij door al die jaren de tekenen van een nakende instorting zo goed kende dat hij onbewust al conlusies trok voor hij die tekenen bewust had opgemerkt.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden