10th May 2017, 15:22
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben het grotendeels eens met Amber haar mening. België mag inderdaad trots zijn op deze cijfers. We staan eerst in Europa en de cijfers liggen aanzienlijk hoog. Langs de andere kant denk ik dat deze cijfers zeker en vast nog hoger moeten kunnen liggen. Het concept van de paarse zakken mag van mij zeker ook uitgetest worden. Wie weet kunnen we het cijfer op deze manier nog extra opkrikken. Ik vind ook dat we onze recyclagecijfers niet steeds mogen vergelijken met andere Europese landen. Onze collega's kunnen er zeker nog iets van leren. De vergelijking kan negatief uitdraaien voor België als we denken dat we eerst staan en dat dit voldoende is. We moeten blijven streven naar verbetering, zeker als het gaat over deze thema's. De verzorging van het milieu en het tegengaan van de opwarming van de aarde is noodzakelijk. Ik denk ook dat dit artikel een positieve bekrachtiging kan zijn. Ik zie bijvoorbeeld op de Vlaamse wegen nog heel wat zwerfvuil terugkomen. Dit kan de overheid ook in de aandacht brengen waardoor ook dit (naar mijn mening) slecht cijfer ook kan stijgen. Zwerfvuil moet wegblijven. Dit afval kunnen we ook verzamelen om dit te kunnen recycleren. Ik denk ook dat vele mensen hun afval dumpen omdat ze niet willen betalen voor de vuilniskar/containerpark. Ik vind dit een zeer jammere zaak. De mensen moeten inzien dat het we de natuur moeten verzorgen, zodat we de opwarming en de vervuiling van de aarde kunnen terugdringen.
|