Enkele post bekijken
  #2  
Oud 10th May 2017, 09:06
Graylan.B*oeckx Graylan.B*oeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Geel
Posts: 73
Ik denk dat het niet meer als normaal is dat het Nederlands, dat in Vlaanderen toch wel overheerst als moedertaal, het meeste gebruikt wordt voor contact in de naaste omgeving. In het het onderwijs wordt er gehamerd op het gebruik van algemeen Nederlands. Hoewel het Engels ook meer en meer zijn intrede krijgt. Hier kijk ik dan naar het secundair onderwijs waarbij het CLIL (Content and Language Integrated Learning). Hierbij wordt een bepaald onderwijsvak in een andere taal dan het Nederlands onderwezen. Ik denk dat dit positief is en dat zo de taal van de jongeren nog verder ontwikkeld kan worden. Het Engels wordt dan ook alsmaar belangrijker om met de buitenwereld te kunnen communiceren.
Zoals Lander reeds aanhaalde passen Vlamingen zich ook vaak aan. Zo proberen we andere talen over te nemen als we praten met anderstaligen. Vlamingen hebben dan vaak ook een zeer ruime talenkennis.
Daarnaast is het Engels ook de taal van de sociale media. Met het Engels kunnen we een zo groot mogelijk publiek aanspreken. Dit is dan ook het doel van sociale media. Het Engels zal dus steeds meer geďntegreerd worden, maar ik denk dat het Nederlands niet snel zal verdwijnen.
Met citaat antwoorden