4th May 2017, 15:03
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Grobbendonk
Posts: 73
|
|
Ik ben het over de volledige lijn oneens met minister Weyts. De vergelijking tussen andere categorieën, waarmee hij vooral doelt op vrachtwagens, en motors gaat voor mij niet op. Het aandeel van de motorrijders in België is enorm klein, aanzienlijk kleiner dan het aantal vrachtwagens. Op gevaarlijke plaatsen is het een goed idee om motors van het zwaardere verkeer te scheiden. Het alternatief dat motorrijders tussen rijstroken mogen inrijden vind ik gevaarlijk en op plaatsen waar meerdere malen incidenten zijn gebeurd moet worden ingegrepen. De busstrook is aanwezig, en hoewel ik ervan bewust ben dat die ten allen tijde beschikbaar moet zijn voor bussen en hulpdiensten, is het zeker mogelijk om motorrijders hier gebruik van te laten maken.
Daarnaast mag minister Weyts dan wel niet akkoord zijn met het voorstel van Kris Peeters, volgens de wetcode mag het. Het is dus aan de wegbeheerder om na te gaan op welke plaatsen motors de busstrook mogen gebruiken, niet zo zeer voor het verkorten van files maar vooral voor het garanderen van hun eigen veiligheid en die van andere weggebruikers.
|