In eerste instantie ben ik geneigd om radicaal neen te zeggen, omdat het niet alleen indruist tegen de wet maar omdat het puur rationeel gezien ook gevaarlijk conqesuenties kan hebben voor de andere weggebruikers.
Langs de andere kant, als ik dan lees dat het voor maximaal 2 boetes en dan nog voor een maximaal bedrag van 350eu kan aangewend worden, knaagt de twijfel toch een beetje.
Want deze beperking sluit eigenlijk misbruik hiervan uit of beperkt het toch voor een groot stuk.
Want iemand die harder dan 30km/u rijd heeft een boete van dat kaliber maar is ook zijn rijbewijs kwijt. Dus of hij nu die verzekering heeft of niet, hij is zowiso zijn rijbewijs kwijt (wat men in onze samenleving toch als een straf kan beschouwen gezien het belang van mobiliteit in onze samenleving).
Waar ik vooral door twijfel is gewoon het feit, dat met de superboetes die er nu zijn, en met het instellen van de nultolerantie ik het verdomd goed kan begrijpen als er mensen zijn die zo'n verzekering afsluiten. Want zeg nu zelf, wat is er frustrerender dat een boete van 150eu aan je been gesmeerd te krijgen omdat je even niet naar je snelheidsmeter zat te kijken en geflitst wordt omdat je 1km/u te hard rijd.
Daarom nog eens even laten bezinken en over bezinnen eer ik voor of tegen stem