1st May 2017, 21:24
|
Registered User
|
|
|
|
Net zoals Hannah vind ik dit een hele rare beslissing. De laatste tijd hoor ik niet veel goed over India. Het gaat vaak over verkrachtingen, kinderhuwelijken, mishandeling, aanvallen met zuur,... Ik denk dat India dringend deftige maatregelen moet nemen om dit allemaal te voorkomen. Ik denk niet dat houten knuppels de juiste oplossing is. Een vrouw kan zich dan wel verdedigen, maar doet uiteindelijk zelf aan het in elkaar slaan van een partner.
Als India al een maatregel zou nemen rond alcohol gaat er misschien al een directe daling zijn van mishandelingen. Omdat de mishandelingen vaak plaatsvinden als de (mannelijke)partner dronken is. Ik denk dan ook dat het inperken of zelfs verbieden van alcoholische dranken een must is. Dit moet echter wel streng worden gecontroleerd anders zal de maatregel geen effect hebben en blijft het een probleem. Ik denk ook dat India zal moeten nadenken over andere oplossingen/ maatregelen. Zodat vrouwen die huiselijk geweld willen aangeven ook gehoord worden en dat er voor deze vrouwen bescherming wordt voorzien. Want vaak is familie hier niet mee gediend en vallen ze de vrouw aan met zuur waardoor zij voor haar hele leven een litteken of misvormd gezicht meedraagt.
|