Enkele post bekijken
  #2  
Oud 28th April 2017, 20:17
leonie.v*nroey leonie.v*nroey is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Kessel
Posts: 72
Ik vind dat dit artikel nog maar eens aantoont hoe men tegenwoordig kijkt naar alles wat 'anders' is. We voelen ons niet meer veilig vanaf we nog maar het kleinste hintje kleur op iemands gezicht zien. Ik vind dat dit net aantoont dat terroristen als het ware slagen in hun opzet. Het fundamentele doel van terreur is paniek zaaien. Ik vind dat dit toch al zeer goed gelukt is. Men heeft tegenwoordig altijd maar schrik. Men is steeds op zijn hoede en waakzaam voor het minste gedrag dat een beetje anders is. Men mag racisme nooit goedkeuren maar ik denk dat de huidige ongerustheid die bij de mensen heerst ervoor zorgt dat deze voorvallen niet zo sterk veroordeeld worden als men vroeger deed. Nu zal men al snel zeggen 'ok, jammer dat dit gebeurt is maar het moest maar eens toch een terrorist zijn.' Men gaat alles goed praten in kader van zijn eigen ongerustheid. Men heeft als het ware liever dat er meer racisme is dan dat er toch maar eens iets verdacht niet werd aangepakt. Ik vind dat dit echt niet kan. Men moet ervoor zorgen dat terreur zijn doel niet bereikt als het ware. We moeten niet in paniek raken en steeds op onze hoede zijn. We moeten juist laten zien dat we meer solidair worden en ons niet laten beïnvloeden door haat en ongerustheid. Men mag een hele bevolkingsgroep over een kam scheren omdat er enkele rotte appels tussen zitten.
Met citaat antwoorden